05/2018

„Logo on graafiline element, mis üritab aidata üheselt samastada mingi ettevõtte, toote, teenuse, asutuse, organisatsiooni või ürituse, et avalikkuse ees eristada logo omanikku teistest“ (Wikipedia).
Kahe kala märki täisnime „Eesti Evangeeliumi Kristlaste ja Baptistide Koguduste Liit“ ees nägid Teekäija lugejad esmakordselt 1999. aasta juuli-augusti numbris. Seal oli reklaam, mis tutvustas septembris alustanud uut PIIBLIKOOLI, mille kutsusid ühiselt ellu Kehra Misjonikool ja Tartu Kõrgem Usuteaduslik Seminar. Millenniumil on kõnekas logo EKB Liidus kalendri ja aastaraamatuga juba üldiselt omaks võetud. Seega on ta meid saatnud pea 19 aastat.

Kala sümbol oli tunnuseks juba algkristlastele. Kreeka sõna kala (ἰχθύς) iga tähega algab üks sõna. Nendega väljendatakse üldkristlikku usutunnistust: Ἰησοῦς Χριστός, Θεοῦ Υἱός, Σωτήρ (Jeesus Kristus, Jumala Poeg, Päästja). Tänapäeval on see kalamärk ülemaailmselt levinud kristlaste tunnus. Aeg-ajalt märkame teda kleebisena „kristlikult“ sõitvatel autodel.

„Kaks kala“ on Piiblis tuntud ka kõigis neljas evangeeliumis (Mt 14:17,19; Mk 6:38,41; Lk 9:13,16; Jh 6:9). Nii sobis meie liitvendluse sümboliks väga hästi just kaks kala. Igal aastal on kaks liidu kogudust palve- ja osadusvõrku loositud, jüngerlus.

Liidu kodulehte kogudused.ee uuendades tellis juhatus logole värske teostuse. Ei korraldatud küll otse konkurssi, vaid küsiti erinevaid variante tunnustatud meediagraafik Jane Sipelgalt. Tema pakutud Logoraamatust osutus valituks juhatusele kõige enam meeldinud logo.
Teekäija

Varasem logo

25 liidu logo

 Värske logo

25 Liidu logo2018